joi, 22 octombrie 2009

PROGRAMUL DE BURSE FRED ROBEY

PROGRAMUL DE BURSE FRED ROBEY
In intervalul 2006 – 2010, Fred Robey a donat Retelei Fundatiilor Carpatice aproximativ 100,000 USD pentru a fi distribuiti in contextul Programului de Burse, structurat special pentru sustinerea tinerilor din Euroregiunea Carpatica, respectiv din zonele de frontiera ale celor cinci tari membre: Polonia, Slovacia, Romania, Ucraina si Ungaria.
In intervalul 2007/2009 prin Programul de Burse Fred Robey au beneficiat un numar de 15 studenti din Romania - 9 din Sighetu Marmatiei si 6 din Oradea.
In anul scolar 2009/2010 se va implementa cea de-a treia faza a Programului de Burse Fred Robey. In toate cele cinci tari ale Euroregiunii Carpatice procedura de acordare a burselor este implementata in colaborare cu firme private, universitati si ONGuri din regiune.

a) De ce a fost infiintat acest program?
«Unii oameni se nasc avand anumite avantaje, iar altii nu. Pentru mine, un american obisnuit din clasa de mijloc, avantajul nu a constat in averea sau cunostintele mele, ci mai degraba in hotararea de a folosi ceea ce am si de a transforma acest ceva intr-un lucru pozitiv. Prin munca multa si investitii inspirate, am atins un nivel de stabilitate financiara de la care a aparut interesul de a da si altora. Consider educatia ca fiind domeniul meu filantropic principal si incerc sa ajut oamenii care sunt dispusi sa se ajute singuri. »
Fred Robey
b) Obiectivele Programului
 oferirea posibilitatii tinerilor talentati sa dobandeasca o educatie
 crearea unor tineri profesionisti, calificati, dispusi sa contribuie la dezvoltarea regiunii lor
 dezvoltarea constiintei apartenentei regionale si nationale in randul tinerilor

c) Ce ofera Programul de Burse Fred Robey?
FDEC Romania, ca membra a Retelei Fundatiilor Carpatice si in colaborare cu universitati, ONGuri si firme locale, asigura urmatorul tip de asistenta beneficiarilor acestui program:
 Asistenta Financiara – pana la 1,000 USD/ beneficiar/ an scolar
 Asistenta Tehnica – consiliere in orientarea profesionala si dezvoltarea propriei cariere
 Training - Instruire – posibilitatea de a face voluntariat sau practica in contextul Retelei Fundatiilor Carpatice si a partenerilor acesteia: ONGuri, firme

d) Criterii de eligibilitate. Cine poate aplica pentru acest program de burse?
Sunt eligibili studentii din centrele universitare din Oradea, Baia Mare si Sighetu Marmatiei, care indeplinesc simultan urmatoarele conditii:
 Sunt absolventi ai primului an de studii
 Au rezultate excelente la invatatura pe perioada primului an de studii
 Provin dintr-un mediu social dezavantajat
 Au o viziune clara asupra propriei cariere
 Sunt membri activi intr-o organizatie neguvernamentala din centrul universitar in care isi desfasoara activitatea educationala
 Contribuie la dezvoltarea regiunii – vor avea prioritate tinerii talentati care intreprind actiuni concrete in favoarea regiunii sau comunitatii proprii (ex: lucrari de licenta legate de problemele existente in regiune; munca voluntara pentru comunitatea locala)
 Sunt eligibili si studentii care au beneficiat de bursa in anii precedenti, in aceleasi conditii ca si aplicantii noi, dar cu argumente justificative suplimentare pentru accesarea in continuare a acestui program

e) Etape de implementare a programului
 Lansarea programului in cooperare cu partenerii - universitati, ONGuri, firme private, asociatii studentesti – 24 septembrie 2009
 In intervalul 24 septembrie – 20 octombrie, FDEC Romania ofera consultanta in intocmirea dosarelor
 Primirea candidaturilor cu documentele aferente - 5 noiembrie 2009, orele 16:00
 Selectia studentilor beneficiari prin intervievarea aplicantilor – 10 noiembrie 2009 in Oradea, 13 noiembrie in Sighetu Marmatiei
 Semnarea contractelor cu beneficiarii - studenti, FDEC Romania – pana in 27 noiembrie 2009
 Plata primei transe din bursa – pana la 4 decembrie 2009; celelalate doua transe se vor vira in functie de respectarea criteriilor contractuale, pe parcursul intervalului ianuarie – august 2010
 FDEC Romania si partenerii vor monitoriza rezultatele la invatatura si performantele beneficiarilor pe tot parcursul anului universitar 2009/2010; evaluarea programului si a impactului acestuia - student, FDEC Romania, parteneri; raportarea catre finantator - student, FDEC Romania

f) Comitetul de selectie. Cum sunt alesi beneficiarii?
Comitetul de selectie va fi format, in fiecare din cele doua locatii, din trei evaluatori, respectiv un membru al echipei FDEC Romania si doi evaluatori independenti. Acestia vor selecta beneficiarii programului, dupa cum urmeaza:
 Verificarea eligibilitatii tuturor candidaturilor primite
 Intervievarea candidatilor declarati eligibili
 Selectia bursierilor

g) Candidatura. Ce documentatie trebuie sa cuprinda?
1. Scrisoarea de recomandare trebuie sa fie un document simplu (nu mai mult de 600 de cuvinte) din partea unei persoane care il recomanda pe candidat. Sunt exclusi membrii familiei candidatului. Fiecare candidat trebuie sa aduca doua scrisori de recomandare, una din partea ONGului in care isi desfasoara activitatea de voluntariat, iar cea de-a doua din partea unui cadru universitar sau a unei firme in care lucreaza. Persoana care recomanda trebuie sa il cunoasca destul de bine pe candidat, pentru a putea furniza o scrisoare de recomandare obiectiva si care sa contina toate elementele cerute, respectiv:
 Relatia cu candidatul: De unde il cunoasteti? De cat timp? Cat de bine?
 De ce considerati ca ar trebui sa beneficieze de aceasta bursa? Cum considerati ca indeplineste candidatul criteriile de eligibilitate ale programului? Cum poate contribui la atingerea obiectivelor acestui Program?

2. Scrisoare de motivare - un document de maxim 1000 de cuvinte, conceput de candidat si care sa contina informatii ce raspund urmatoarelor intrebari:
 Prezentare – pe scurt – nume, prenume, familie, loc de resedinta
 De ce ar trebui sa primiti aceasta bursa?
 Care va sunt planurile de viitor referitoare la cariera?
 Cum veti folosi ajutorul reprezentat de aceasta bursa?
 Cum credeti ca puteti contribui la atingerea obiectivelor acestui program de burse?

3. Curriculum Vitae in format CV_EU – poate fi solicitat de la sediul FDEC Romania

4. Fotografie - o fotografie recenta a candidatului – tip pasaport

5. Rezultatele la invatatura - copii dupa documentele relevante. Studentii trebuie sa prezinte copii dupa documentele care atesta rezultatele pe care le-au obtinut in timpul sesiunilor ultimului an absolvit, eliberate de secretariatul facultatii.

h) Plata burselor. Transe.
Bursele vor fi platite in trei transe:

 400 USD in luna Decembrie 2009
 300 USD in luna Martie 2010
 300 USD in luna August 2010

Important: FDEC Romania si partenerii sai vor realiza o monitorizare atenta a rezultatelor bursierilor pe parcursul intregii perioade de acordare a bursei. Acest lucru se va face pe baza criteriilor si clauzelor din contractul care se va incheia intre FDEC Romania si beneficiar. In cazul in care, dupa primul semestru, se constata ca studentul a incalcat criteriile agreate sau obtine rezultate slabe la invatatura, transele a doua si respectiv a treia nu vor mai fi virate. Suma ramasa necheltuita va fi alocata programului pentru anul urmator.
i) Termene limita: Cine? Ce? Cand?
Fiecare candidat trebuie sa se asigure ca dosarul complet este depus la biroul FDEC Romania, din Oradea, pana in 5 noiembrie 2009, orele 16:00.
j) Persoana de contact
Raluca Mitra – coordonator program.
k) Coordonate FDEC Romania
FDEC Romania
Roman Ciorogariu Str. 65, Anexa C, Etaj 1, 410009 Oradea
Phone/Fax: +40 259 419758
cfro@cfoundation.org, www.carpathianfoundation.org

Niciun comentariu: